قرآن و عترت

حدیث، فقه، تفسیر و ....

قرآن و عترت

حدیث، فقه، تفسیر و ....

هدف از راه اندازی این وبلاگ، نشر معارف قرآن و عترت در حد امکان و فرصت است؛ان شاء الله/ مسلم حیدری

طبقه بندی موضوعی

در استفتائی که از حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) در باره جنین و مراحل آن و دیه هر مرحله سوال شد، ایشان چنین پاسخ دادند: «ظاهر این است که جنین از وقتى که در رحم قرار می‌گیرد، به مدت 40 روز نطفه است. و دیه اسقاط آن در این مدت 20 مثقال شرعى طلاى سکه‌دار است که هر مثقال، هیجده نخود می‌باشد(دو صدم دیه؛ بیست هزارم دینار)، پس از آن 40 روز علقه؛ یعنى خون بسته شده است و دیه آن 40 مثقال(چهار صدم دیه) است، بعد از آن 40 روز مضغه؛ یعنى پاره گوشتى است، که دیه آن 60 مثقال(شش صدم دیه) است، (که مجموع چهار ماه می‌شود) پس از آن به صورت استخوان می‌شود و دیه آن 80 مثقال(هشت صدم دیه) است. بعد گوشت روییده و صورت‌بندى می‌شود، و دیه آن 100 مثقال(ده صدم دیه) است [ و بعد از دمیده شدن روح دیه کامل دارد]».

پی نوشت:

دیه شرعی: 100 شتر یا 200 گاو یا 1000 گوسفند یا 1000 دینار(1000 مثقال طلای مسکوک) است و حق انتخاب با پرداخت کننده است. امروزه معادل یکی از موارد مذکور که مناسبتر به حال پرداخت کننده است به ریال در قانون مشخص می شود.

- آنچه در استفتای بالا آمده، در قانون مجازات هم در نظر گرفته شده است.

- دیه، مطابق طبقات ارث به ورثه می رسد اما شخص قاتل از آن ارث نمی برد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۳۰
مسلم حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی