قرآن و عترت

حدیث، فقه، تفسیر و ....

قرآن و عترت

حدیث، فقه، تفسیر و ....

هدف از راه اندازی این وبلاگ، نشر معارف قرآن و عترت در حد امکان و فرصت است؛ان شاء الله/ مسلم حیدری

طبقه بندی موضوعی

رجب؛ ماه خدا

دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۲۴ ب.ظ

الإقبال بالأعمال الحسنة (ط - الحدیثة)، ج‌3، ص174(سید بن طاووس: 664)‌

نقلناه من کتب العبادات عن النبیّ صلوات اللّه علیه أنّه قال: إنَّ اللّه تعالى نَصبَ فی السّماء السَّابعة ملکاً یقال له: الداعِی، فإذا دخل شهر رجب ینادی ذلک الملک کلَّ لیلة منه إلى الصّباح: طوبى للذاکرین، طوبى للطّائعین، و یقول اللّه تعالى:

أنا جلیس من جالسنی، و مطیع من أطاعنی، و غافر من استغفرنی، الشّهر شهری، و العبد عبدی، و الرّحمة رحمتی، فمن دعانی فی هذا الشهر أجبتُه، و من سألنی أعطیتُه، و من استهدانی هدیتُه، و جعلتُ هذا الشّهرَ حبلًا بینی و بین عبادی، فمن اعتصمَ به وَصل إلیّ.

خداوند تعالی: این ماه، ماه من است و بنده هم بنده من و رحمت هم رحمت من است، پس هر کس در این ماه مرا بخواند به او جواب[مثبت] می دهم و هرکس از من بخواهد به او می بخشم و هر کس از من هدایت بخواهد او را هدایت می کنم و این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم و هر کس به آن چنگ بزند به من می رسد.

پی نوشت: اعتصام: متمسک شدن، چنگ زدن. عصمت: منع، امساک. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۴
مسلم حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی