قرآن و عترت

حدیث، فقه، تفسیر و ....

قرآن و عترت

حدیث، فقه، تفسیر و ....

هدف از راه اندازی این وبلاگ، نشر معارف قرآن و عترت در حد امکان و فرصت است؛ان شاء الله/ مسلم حیدری

طبقه بندی موضوعی

ماه رمضان؛ آغاز سال معنوی

يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۵ ب.ظ

مستحضرید یک سال طبیعی هست که اول فروردین، گیاهان و درخت‌ها سرسبز می‌شوند، اول سال است؛ اما بر اساس ادعیه، بر اساس روایات، اول سال برای کسی که بحث‌های اخلاقی دارد، اهل سیر و سلوک است، اول ماه مبارک رمضان است. در دعاها، در روایات «غرّةالشّهور» هست، «غرّةالسنة» هست، «رأس‌السنة» هست دعاهایی که در اول ماه مبارک رمضان هست تعبیرات فراوانی دارد که این اول سال است، آغاز سال است و مانند آن.

برای کسی که می‌خواهد بر اساس علوم انسانی و انسانیّت خودش ارزیابی کند، اول ماه مبارک رمضان خودش را آماده می‌کند و آخر ماه شعبان هم آخر سال است.

این است که بسیاری از بزرگان این دهه آخر شعبان که می‌شود تمام تلاش و کوشش آنها این است که سود و زیانشان را مشخص کنند که من این یک سال چه کردم با چه وضعی می‌خواهم مهمان خدای سبحان بشوم، چون در ماه پربرکت رمضان که ماه ضیافت‌الرحمان است، انسان یا در آن زمین مهمان خداست به نام سرزمین وحی یا در این زمان مهمان خدا به نام ماه مبارک رمضان است.

منبع : درس اخلاق آیت الله جوادی آملی 29 / 3 / 93

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۷
مسلم حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی