قرآن و عترت

حدیث، فقه، تفسیر و ....

قرآن و عترت

حدیث، فقه، تفسیر و ....

هدف از راه اندازی این وبلاگ، نشر معارف قرآن و عترت در حد امکان و فرصت است؛ان شاء الله/ مسلم حیدری

طبقه بندی موضوعی

نیاز به پیامبر و امام در وادی عبودیت

يكشنبه, ۵ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵ ق.ظ

وادی عبودیت‌، وادی بسیار پیچیده و لطیفی است. این طور نیست که بگویید: به طرف خدا رفتن که کاری ندارد! سرم را زیر می‌اندازم پیش می‌روم! "هزار نکته باریک تر زِ مو اینجاست.

کسی که راهرو نیست و در این امواج نیفتاده، نمی‌داند که چه خبر است! خیال می‌کند که با شنا کردن می‌تواند به آن طرف برسد. یا حتی خودش را نجات‌غریق می‌داند!! گرداب‌ها و موج‌های چهل‌متری که کشتی را فرو می‌برد، ندیده است! چنین آدمی ممکن است بگوید پیغمبر یعنی چه و امام(ع) برای چه می‌خواهیم! ما با پای خودمان به طرف خدا می‌رویم! مگر او «اقرب الیه من حبل الورید» نیست!

امواجی که ابلیس می‌فرستد از سر غیرمُخلَصین (الا عبادَک منهم المُخلََصین) عبور می‌کند  و همه را غرق می کند. همه باید متمسِّک به امام(ع) باشند؛ «مثلُ اهل بیتی کمثل سفینة نوح من رکبها نَجی و من تَخلّف عنها غَرِق».

امواج ابلیسی از سر هزار عارف و عامی می گذرد. چه بسیار عرفایی که سجاده عبادتشان لانه شیطان شده است («فباض و فرّخ فی صدورهم و دبّ و درج فی حجورهم فنظر بأعینهم و نطق بألسِنتهم»)؛ از طریق کُتب آنها و از طریق اَلسنه آنها شکارگاه تاریخی برای خودش درست کرده است.

گاهی می بینید بعضی‌ها شکارگاه عظیم و تاریخی ابلیس هستند؛ از افق پانصدساله، افراد را جذب خودش می‌کند و به دهان و جهاز هاضمه ابلیس وارد می‌کند!

اینها واقعیت‌های عالم تکوین است. کسی که این جریان‌های پیچیده را در عالم را نمی‌بیند، می گوید خدا هست و به ما هم نزدیک‌تر است؛ خودمان راه می‌افتیم و می‌رسیم!!».

سید محمدمهدی میرباقری؛ 1383/3/16

منبع: https://telegram.me/ostadmirbaqeri

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۵
مسلم حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی